.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در پي اعلام رسمي محسن رضايي
صف بندي ها در برابر دولت ائتلافي
كرباسچي مشاور ارشد كروبي در گفتگو با بي بي سي اين طرح را در جهت حل اختلافات دروني جبهه اصولگرايان تلقي و مطرح نموده است. پس از كانديداتوري كروبي خاتمي و مير حسين موسوي اصلاح طلبان انتظار داشتند با قرار گرفتن اصولگرايان پشت سر احمدي نژاد، با بهره برداری...
صف بندي ها در برابر دولت ائتلافي

با اعلام رسمي محسن رضايي مبني بر شكل گيري دولت ائتلافي كارامد و متعهد اولين حركت جدي و پر دامنه اصولگرايان در برابر سه تن از كانديداهاي اصلاح طلبان يعني كروبي، خاتمي و مير حسين موسوي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار "تابناك" سخنراني دكتر رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در كنگره استاني حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي كه بلافاصله از سوي خبرگزاري هاي داخلي و خارجي مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت به عنوان مهمترين تحرك اصولگرايان معرفي گرديده است.

محسن رضايي در بيانات صريح خود تنها راه موفقيت اصولگرايان را پرداختن به طرح دولت ائتلافي شمرده، و اين طرح را به "استفاده از تيم و برنامه در برابر فرد و سليقه" ناميده بود.
وي در سخنراني خود تاكيد نموده بود:" راهي جز تشكيل دولت ائتلافي كارامد و متعهد نداريم و بايد افكار عمومي را نسبت به مكانيسم انتخابات حساس كنيم تا انتخابات از حالت فرد محور به برنامه محور تبديل شود."

حزب مؤتلفه بيان نموده كه چنانچه اين طرح به معني عبور از احمدي نژاد باشد مورد قبول اين گروه قرار نخواهد گرفت. گر چه در طرح نامي از احمدي نژاد برده نشده اما مكانيسمي كه آقاي رضايي در نظر گرفته (تيم و برنامه در برابر شخص و سليقه) بطور قطع چنانچه بخواهد احمدي نژاد را نيز در بر بگيرد لازمه آن تغيير بسياري از رويكرد هاي فعلي وي مي باشد چيزي كه با توجه به رويه ايشان بسيار بعيد به نظر مي رسد.

دومين گروه مخالف طرح دولت ائتلافي طرفداران سرسخت احمدي نژاد و رايحه خوش خدمت مي باشند كه از آغاز طرح ائتلاف آن را به عنوان طرحي براي تضعيف جبهه طرفداران احمدي نژاد با تعبير جبهه متحد اصولگرايان شناخته و مطرح نموده اند.

سومين گروه كه به جبهه گيري در برابر اين طرح روي آورده اند گروههايي از جبهه اصلاح طلبان مي باشند.
كرباسچي مشاور ارشد كروبي از كانديداهاي اصلاح طلبان در گفتگو با بي بي سي اين طرح را در جهت حل اختلافات دروني جبهه اصولگرايان تلقي و مطرح نموده است.
پس از كانديداتوري كروبي خاتمي و مير حسين موسوي اصلاح طلبان انتظار داشتند با قرار گرفتن اصولگرايان پشت سر احمدي نژاد، با بهره برداري از نارضايتي هاي موجود و فشار هاي اقتصادي پيروزيشان را تنها با رسيدن به توافقي بين خود بدست آورند كه با مطرح شدن جدي طرح ائتلاف برآوردها با مشكل مواجه گرديده است.

هنوز كمتر از يكروز از ورود رضايي به صحنه انتخابات نگذشته تلاطم جديدي در معادلات هر دو گروه به چشم مي خورد.

اگر چه هنوز دولت ائتلافي مواضع انتخاباتي و گزينه اصلي خود را معرفي ننموده است ولي به نظر مي رسد قويترين تشكل اصولگرايان پا به صحنه انتخابات گذارده است.

در حاليكه كمتر از 90 روز به انتخابات رياست جمهوري باقي مانده تحولات روزانه هر دو جبهه با دقت از سوي جناح مقابل رصد مي گردد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.657 seconds.